Daewoo Espero
Daewoo Espero – samochód produkowany od 1991 roku w Korei Południowej, mieszczący się w segmencie D.
Samochód zaprojektowany dla średniej wielkości rodzin, o aerodynamicznym nadwoziu (opór powietrza Cx=0.29) zaprojektowanym przez studio Bertone. Projekt ten początkowo był skierowany dla Citroëna, lecz Francuzi nie zainteresowali się tym projektem. Jednak projekt został zaakceptowany przez południowokoreański koncern Daewoo. Od września 1991 roku Espero weszło do salonów sprzedaży w Korei i USA. Były to tylko wersje CD z silnikami o pojemności 1,8 i 2,0 L. W 1994 roku Espero można było kupić już w Europie, a w 1996 po wykupieniu przez Daewoo fabryki FSO na Żeraniu również w Polsce. Był również w Polsce montowany przez Daewoo-FSO.
W naszym kraju Espero stało się niezwykle popularnym samochodem, oferowano u nas wersje silnikowe 1,8; 2,0 8V oraz 1,5 16V. Uznano go za rodzinny samochód z wyposażeniem nader adekwatnym do ceny.
Podstawowe silniki to: 1,5 16v o mocy 90KM 1,8 8v o mocy 95KM 2.0 8v o mocy 105KM
Samochód tego typu został wycofany ze sprzedaży w 1999 roku. 1.5 glx DOHC 1.8CD SOHC 2.0CD SOHC Wymiary i masy Długość całkowita (mm) 4615 Szerokość całkowita (mm) 1718 Wysokość całkowita (mm) 1388 Masa własna (kg) 1103-1156*** 1108-1161*** --------- Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1630 Dopuszczalna masa przyczepy - z hamulcem/bez hamulca (kg) 1100/500 Rozstaw osi (mm) 2620 Rozstaw kół przód/tył (mm) 1426/1423 Minimalny promień skrętu (m) 5,2 Objętość zbiornika paliwa (l) 50 Pojemność akumulatora 12V (Ah) 55 Zwis przedni/tylny (mm) 930/1065 Współczynnik oporu powietrza 0,29
|